Mudah nya nak buat karipap inti ayam - KhatyAiman Mudah nya nak buat karipap inti ayam - KhatyAiman
Textual description of firstImageUrl

Mudah nya nak buat karipap inti ayam

khatyaiman | 1/15/2020 11:30:00 am | 6 Komen

Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.

KARIPAP…salah satu kuih kegemaran khaty sejak kecil sampai sekarang..mesti hampa semua pon suka dan dok terbayang karipap kegemaran hampa..tambah kalau makan masa panas-panaskan..uuurrmmm…sekarang nie dah banyak jenis karipap ada,cakap ja nak makan jenis macam mana,kuar cari kat gerai-gerai mesti dapat..hahahaha..

Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.
nie hasil tepung yang telah siap diuli dan ready nak buat karipap
Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.
nie inti dia..khaty buat inti ayam ngan ubi kentang
Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.

Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.
tadaaa…dah siap,banyakkann..nie untuk tempahan yang mak khaty kena buat..
Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.

Mudah nya nak  buat karipap inti ayam dengan kentang ini.
yang nie bawu untuk khaty..cantik tak khaty kelim karipap tu..
Yang dah siap goreng tak sempat plak nak snap gambaq,bab bila dah masak,terus mencekik..hahahaha..kepada yang suka makan karipap boleh p cari skarang,mungkin dah dok teringat2 kan…meh tengok kat bawah nie khaty boh bahan-bahan ngan cara-cara buat karipap versi khaty punya la.la..la..la..la..la..

Bahan-bahannya ( bahan A):-

1kg tepung gandum
3 senduk besar majerin(khaty guna brand pelangi)
air garam(ikut citarasa memasing)
air (khaty guna air ais)

INTI:-
1kg kentang
2 keping dada ayam
bawang merah/putih
serbuk gulai ayam
sudu gula (ikut citarasa memasing)
garam(ikut citarasa memasing)
minyak

cara-caranya:-
uli  bahan A sampai jadi doh yang sempurna..pastu rehatkan sekejap.
Panaskan minyak,tumiskan bawang,pastu masukkan serbuk gulai..tggu sampai pecah minyak masukkan ayam dan kentang serentak..pastu masukkan gula dan garam sehingga dapat rasa yang anda suka..masak sampai kentang tu empuk..tutup api,angkat dan bagi sejuk..pastu boleh la start buat karipap..
 

SELAMAT MENCUBA…

6 comments:

  1. Khaty ni saje je tau..dah kita ni peminat karipap, kalau buat inti karipap SA suka letak inti daging…weekend ni nak buat la..

    ReplyDelete
  2. Rajinnya Sis buat karipap.. saya suka karipap initi kentang ini..

    ReplyDelete
  3. saya tau beli dan makan ja. hahaha ๐Ÿ˜›

    ReplyDelete
  4. Salah satu kuih kegemaran sekeluarga tapi tak tau nak buat. Nie nampak macam senang.. insyaAllah, boleh lah cuba nanti..

    ReplyDelete
  5. Nampak cantik dan kemas karipap ni. Karipap inti kentang favourite Mimi tapi kalaubtambah dengan isi ayam atau dgaing lagilah bertambah sedap kan. Buat sendiri lagi puas hati kan Khaty.

    ReplyDelete
  6. numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ :*

    ReplyDelete

KhatyAiman © . Designed by MaisarahSidi.com